لامپ بخارسدیم – لامپ متال هالید – لامپ بخارجیوه

بخار  جیوه

 

توان : 500 – 50 وات

مارک : نور

گارانتی : دارد

 

قیمت و سفارش

بخار  سدیم

 

توان : 1000 – 50 وات

مارک :  نور

گارانتی : دارد

 

قیمت و سفارش

متال هالید

 

توان : 2000 – 70 وات

بخارسدیم – بخارجیوه – متال هالید

تائیدیه : دارد

 

قیمت و سفارش

لامپ بخارسدیم – لامپ متال هالید – لامپ بخارجیوه

لامپ بخار سدیم یکی از پرطرفدارترین لامپ های گازی در بازار است که ساختمان آن همانند لامپ بخارجیوه و لامپ متال هالید است، با این تفاوت که به جای آرگون از نئون استفاده شده است. رنگ تولیدی لامپ بخارسدیم به رنگ زرد است و با چشم انسان سازگاری دارد.رنج توان لامپ بخار سدیم، از 50 وات الی 1000 وات میباشد که در چراغ های خیابانی گازی و پروژکتورهای گازی نیز مورد استفاده قرار میگیرد. سرپیچ لامپ بخارسدیم بصورت E27 و E40 است که نیاز به ایگنایتور و ترانس دارند. نمونه دیگر از لامپ گازی، لامپ بخار جیوه است که در رنج توان های 50 وات الی 500 وات تولید میشود.

لامپ بخار جیوه به دو دسته مستقیم و غیرمستقیم تولید میشود. توانهای 160، 250 و 500 وات بصورت مستقیم بوده و نیازی به ترانس و استارتر ندارند، طبیعتا این رنج توانها فاقد گارانتی بوده زیرا در معرض نوسان برق و سوختگی قرار دارند ولی قیمت پایینی هم دارند. لامپ بخار جیوه بصورت حبابی و به رنگ سفید میباشد.

لامپ متال هالید مدل دیگری از لامپ گازی یا لامپ HID است که که بصورت مخروطی بوده و از نمک های هالوژنی در ترکیب داخلی آن استفاده شده است. سر پیچ لامپ متال هالید نیز بصورت E27 و E40 میباشد. و در رنج توان های 70 وات الی 2000 وات تولید میشود و رنگ ان بصورت آفتابی و مهتابی است.

لامپ های معرفی شده تولیدی شرکت لامپ نور است. لامپ گازی به لامپ خیاری نیز معروف است که قیمت لامپ خیاری متناسب با مدل آن متغیر میباشد.